fredag 14 januari 2011

Galenskap i kvadrat...

...Men ACK så kul och inte sjutton får man roligare än man gör sig!! ♥
Novas födelsedag blev en hit!! :) Först med kalasande på dagis med glass i tre smaker, chokladsås, kolasås, strössel och rån (ätbara rån då förstås ;) hihi...) Sen hämtade jag två små glada kottar och så åkte vi hem för att äta lite å preppa huset å oss själva för kvällens kalas.
Födelsedagsbarnet hade beställt lasagne ;) Så efter god middag svidade vi nu om för kalas å bus!
HE HE...
Och snart började dom ramla in... familjen... ;)
Eftersom vi från början inte kunde ha maskerad med kompisarna och det stod högt upp på önskelistan så hade vi sagt maskerad med familjen på själva födelseagen istället... Jag sa lite fint att kanske en cowboyhatt... Eller silvriga solbrillor och vips... -Elvis... Ja ni vet.. Lite enkelt sådär ;)
Men...
Sen är vi inte som alla andra.... (på gott å ont...)
Så resultatet blev smått annorlunda...
Och vad vore jag för en bloggare om jag inte bjussade på delar av galenskaperna? *skratt*
Så nu... På egen risk... ;) Och med mitt djupaste TACK till min underbara familj (som förövrigt kommer att ge mig på nöten för att jag visar bilderna ;)...)
Det började propert med finaste födelsedagstjejen i sin Askungeklänning och tillhörande krona...
Sen kom galenskaperna... Den ena värre än den andra ;) Jaa... Vad ska man säga? ;) -Jo.. Sanningen! :D Så...
Från vänster: Pappan iförd schysstaste hula hula stassen (spana in kokosnötterna!! *asg*), farfar som den övervintrade hippie'n, mormor som Primadonna, morfar som Jack Sparrow (med talande papegoja på axeln dessutom och piratflagga), mamman lever ut sina häxkonster (behövde inte rota så djupt ;)), farmor som sötaste kaninen (ska nog sno dom där öronen sen...), Nova själv som Askungen, Leon som Blixten McQueen och faster som pirat (vacker sådan dock ;))
Och nu kanske ni förstår vad jag har å brås på.... Här är han.. Min Pappa -Jack Sparrow ;) Rock on Pappsen! ♥ Och så min mams ♥... Ja.. vad ska man säga? VÄRLDENS bästa mams!! ♥♥♥Åsså farfar! ♥ Han e ju bara SÅ cool!! Och förövrigt med helt ny personlighet! ;) Kom visst med peruken som han sa! ;) hihi... Peace ♥Och man vet aldrig... Rätt som det är kanske jag kommer å överaskar.... Skulle DU vilja möta mig i mörkret? Man vet ALDRIG riktigt vad jag har i kikarn ;)

Och så en sista bild... Jag, min paps å min mams ♥

Vad gör man inte för barnen? ;) Eller?....
Undrar vem som egentligen hade mest kul.......

Tänk vad kul man kan ha en helt vanlig torsdag... Med kaffe, glass, bullar och lite fantasi och en gnutta självdistans ;)

Så mitt råd till er.... Gör nåt kul! Släpp lite på gränser å regler! Lev NU! Det e RIKTIGT kul! ♥
Fira nåt litet, fira nåt stort... Eller varför inte... Fira "bara för att"! :) För att man faktiskt KAN!

Nu ska jag skutta i säng ♥ Och så imorgon när jag vaknar till liv igen ;) Så har ni detta att skratta åt! ;) Fast vet ni... -det BJUDER jag på! :D

GLAD FREDAG PÅ ER BLOGGISAR!!
♥ KRAM FRÅN MIG ♥





4 kommentarer:

Annette sa...

Haha! Underbart!! Jättekul att alla engagerat sig så mycket, maskeradvinnare allihop :)

Kul att du visade bilderna, kram!

Anonym sa...

Kul var det/MA

Kristina sa...

Hahaha, vilken underbar samling!
Löööövvli <3
Ett stort efterskottsGRATTIS till födelsedagsbarnet *puss*

Jeanette Wallén sa...

Underbart kul!!! Jag älskar när man kan bjussa lite på sig själv och ha KUL!! :D

01 09 10