tisdag 16 april 2013

.:Fröken Blå:.

Nu är hon klar! :) Flickan med regnbågshåret och det blå ansiktet...
För mig kom inspirationen delvis från filmen Avatar. Men många som kikade förbi när jag satt och pysslade med det här kortet tyckte att hon påminde om monster highdockorna.
Kanske fanns det i mitt undermedvetna? Men jag tror nog att jag associerar monster high med lite andra färger..
Som tex denna:
Miss Toralei Stripe...
Hon blev till på ett födelsedagskort till min dotter. Önskar sig kotten ett kort med monster high på så får mamman ta fram sitt skissblock och sina promarkers ;) Hela kortet finns i detta inlägg.
Och här kommer nu fröken blå i färdigställt skick:

 
Önskar Er alla en härlig dag!
Tack för att du kikade förbi ;)
.:KRAM:.


1 kommentar:

Tigerblomma sa...

Himla läckert blev det oavsett!

01 09 10