torsdag 28 februari 2013

.:Ullis:.

Dag fem denna temavecka vilket också innebär fredag! Å som vi med halva Sverige... Taco-fredag! ;) Fast förra veckan var vi totalt galna och körde tacos på lördan! *hahaaaa* -Galet va?! Men vi hade alibi! Pappan var på rymmen på fredagen och vi ville ha tacos med hela familjen och då blidde det lördag! ;) Men hursom... Nu kommer nästa galna grej! Jag kommer att lägga både fredagens inlägg och lördagens inlägg redan ikväll! Varför kan man undra? -Jo för att jag tänkte bidraga med dessa till två tävlingar som har deadline ikväll, så då blir det så... Men då kan man ju undra om det blir tomt i bloggen fre, lör och sön?!.... Men ICKE!! Det kommer att komma inlägg med annat hela långa helgen! ;) ♥ E ju inte Ert fel att månaden bara har 28 dagar i februari! ;)
 
Nu över till inläggets huvudperson ♥ Ljuva Ullis aka Lillblomman... Hon letade sig in i mitt nät lite otippat och oväntat... och trol helt omedvetet ;) Men vid första mötet insåg jag en sak... GODDAMMIT!! Hon är gaaanska lik mig! Borsett från våra gemensamma intressen och likheter så är hon också glad, lekfull, sprudlande, givmild och enormt social och fantastiskt omtäksam! Och utöver det så är hon en rackare på att skapa! Okej... Förlåt! (ville inte svära... men...) Hon är en jävel på att skapa! ;) Ur hennes fingrar spirar en kreativ anda med färgsättningar, egna blommor, dekorationer, sömnad och helt klart en artistisk ådra utan dess like! I hennes meritlista kan man läsa mellan raderna hur uppskattad hon är! ♥ Och i sann "karin-anda" besitter hon precisligt och exaktligt helt rätt typ av humor! :D lagom mycket sarkasmer kombinerat med självironi och ja... bara... GRYM humor! Godammit jag gillar kvinnan! ;)
 
Och nu kommer alstret jag gjort om henne... I toner av grönt och beige vilket på något sätt för mig passar henne trots hennes självklara glada peron och allt det där... Här är iaf min tolkning:    
 Såklart en hel del egengjort dagens person till ära ;) Men även med inslag av bla Prima, wild orchids craft och marianne design... Samtliga papper kommer från Inkido. Så även de handgjorda blommorna ;)  
 detaljbilder av handgjorda blommor och övr dekorationer...
Layouten är gjord efter en skissutmaning hos Kristinas Scrapbooking 
 
Och så vill jag önska Er en fortsatt trevlig torsdagkväll eller för all del fredag om du läser detta imorgon! :)
Kramar i massor! /Karin ~ Kajsan

1 kommentar:

Ulrika aka LillBlomman sa...

Men du!!! Du är inte lite go du Karin!!! Helt fantastisk layout som du förärat mig med!!! Och med så många vackra handgjorda blommor!! Och dina ord.... blir lite generad men ofantligt glad ända in i hjärteroten! Back to ya girlie!!! Det var fredag när jag läste och dagen börjar med ett STORT leende efter detta! Tack snälla goa vännen! <3

01 09 10