onsdag 20 februari 2013

.:A friendly butterfly:.

Ibland får jag en idé och sen blir det lite vad det blir... Denna gång kom inspirationen från
Scrap-Perras februariutmaning. Men eftersom jag har alldeles för bråttom för att skissa, mäta och förbereda så gör jag det allt eftersom jag skapar...
Denna gång: Projekt "fågelbur"...
Först: skära miniremsor... stansa bottenremsa... sen fästa miniremsor mot botten... Stansta mittbård... Sen klura ut formen på bottenplattan...
montera... fundera... sen börja fylla bottenasken med blomster...
Vid projekt montera fjäril på nylontråd satte jag mig själv i klistret!
Hade lagt på glitterstickles på fjärilen vilket betydde att den var smått "kladdig"...
Sen är det inte lika lätt att få limmet att fästa på nylon som det är att få det att fästa på papper. Det tar TID!!! Så sitta och hålla den ännu otorra lilla fjärilen tills limmet torkat... DUMT! ;)
Men tydligen inte tillräckligt korkat för att ge upp projektet?! hihi...
Moving on...
Efter projekt "fästa fast fjäril" så började jag limma ihop alla små delar för att sen dekorera toppen på den lilla buren.

 
 Sist och slutligen på med en liten tag och lite prickigt organza band.
Text på tag:
A real friend is one who walks in when the rest of the world walks out...
 Må gott alla där ute och ha en fortsatt trevlig dag!
.:Kram Karin:.


1 kommentar:

Rosita sa...

Vad fint ;0) En sådan ska jag nog testa att göra någon gång ;0) Tack för inspirationen ;0)

01 09 10