torsdag 28 februari 2013

.:En alldeles speciell dag:.

Hej Alla! :)
Eftersom jag har dedikerat denna veckan till min vänner, min familj och min kärlek så gjorde jag idag något annorlunda mot vad jag brukar en normal torsdag. Idag har jag varit ledig och ägnat hela dagen åt att storstäda! Men inte hemma ;) Åt någon annan ♥ Ni vet det där man inte hinner med varje gång man jagar dammsugaren eller gör det vardagliga... Dammsuga alla lister, skura lite överallt... Fixa med blommorna, hänga ut mattorna ute, dammtorka alla konstiga ställen, skura kakel/klinkerfogar, polera alla köksmaskiner och ja... Det där lilla extra ;) Jag vet en liten familj alldeles nära intill som kommer att komma hem efter en lång arbetsdag och finna sitt hem i ett uns bättre skick än när dom lämnade det imorse ♥ Och vetskapen om den lättnad det kommer att skänka dem gör det hela värt det! Nu kommer veckans städdag utebli och dom kan ägna en kväll åt varandra och bara vara för en gångs skull...  det är dom väl värda!
 
Man måste lita på de små vardagsmiraklerna och våga glädjas åt det lilla (OCH betro nån med nyckel! :D hihi)
 
Det visar sig även att godheten slog tillbaka ♥ Jag ville be om något till kärestan... Nåt jag glömde handla... Men det visade sig att när jag väl kom på det så var han ca 100m hemifrån :/
Vi har ca 15-20 min till centrum och jag hade inte hjärta att be honom vända... Men! Han kommer hem, lämnar två små lyriska kottar (då den ena vunnit lilla hasaloppet idag ♥) och stannar sen i hallen varpå jag frågar varför han inte tar av sig jackan?... -Jag tänkte att jag kan åka till centrum nu, får jag till svar! Min kärlek... Han åker tillbaka för min skull! ♥ Jag får tårar i ögonen... Inte för att det är vare sig viktigt eller nödvändigt... Utan för att han gör det för MIN skull! Han ser det och levererar en stor kram ♥ Jag kan helt enkelt skatta mig lycklig. Jag har någon som verkligen tycker om mig! ♥
 
Sorry... Ett halvudda inlägg... Men jag blev verkligen väldigt väldigt glad! :)
Som plåster på såren så kommer lite mer scrappat om en stund! ;)
Kärlek till Er alla där ute! Ta hand om varandra och vet ni vad? En liten utmaning...
I helgen... gör något för någon du gillar... "Bara för att". Det gör så gott både för dig själv och för mottagaren ;) Totalt värt det! ♥
Kram på en stund/ Karin.

Inga kommentarer:

01 09 10