onsdag 20 mars 2013

.:Rosor i bur:.

Jamen jag erkänner... Jag LÄR mig aldrig! *skratt* Och det TROTS att jag har en sån däringa snajdig Sihouette Cameo... Men det är nåt visst med att skära varje liten remsa, tänka mått, fixa mad allt liksom lite som det kommer... Och så oftast halvvägs in i ett sånt här lite större projekt så tänker jag: Men allvarligt?! Hur tänkte jag nu? Det här kommer ju att ta JÄTTE lång tid! *skratt* men så går det ett tag och man kan ge sig sjutton på att jag gör om det rätt snart igen ;)
 
Denna gång hade jag följande fundering: Om jag vill ha tändstickor framme, men inte liksom i vare sig orginalask eller scrappad sådan... Vad är alternativet? Och då kom jag på att jag sett en såå fin ljuslykta iform av en rostig fågelbur! ♥ Men jag ville ju ha vitt... Å så istället för fjun, dun å pinnar så gillar jag ju rosor ;) Och sen var det kört! Idén hade fötts och då är det bara att "göra". För det kommer hända ändå förr eller senare! Så projektet startade med att jag mätte upp lite mått efter en botten gjord av två tändsticksaskar modell "stor". Och såhär blev sen resultatet:  
samtliga rosor är utklippta på frihand och sen ihoprullade å ja... Tillfixade ;)
På toppen av buren en annan sorts blommor/rosor helt i vitt bara för att piffa till lite ;)
Och undertill finns två stora tändsticksaskar:
Å såhär ser den ut...
Ja.. Så var det med det..
Och nu återgår jag till min vecka som gått från en med influensa till en med influensa och en dunderförkyld och nu till en influensa och en dunderförkyld och en med hosta, ont i halsen och så lite snuva på det :/ Stackars liten familj! ♥ Så vab för både barn och karl? Funkar det tro? Undrar hur länge min kropp kan motstå alla dessa olika baciller?! Det måste ju bara vara en tidsfråga innan dom anfaller!? Så om nån där ute sitter på nåt bra "hålladigfrisktips" så -JA TACK! ;) Jag har varken lust, tid eller ork att bli sjuk nu! 
 
Finaste Onsdagen till Er alla och hoppas att ni håller er friska och att nysnön skänker lite ljusenergi till även den som tröttnat på allt det där vita fluffet ;)
.:KRAM:. 


3 kommentarer:

Ulrika aka LillBlomman sa...

DU ÄR GALEN!!!!! Har inga ord? Svimmade just ;) Så jä...la fint!!

Kajsan sa...

*skratt* @Lillblomman ;) Jag överdrev lite nu va? hihi... Men jag hade ju liksom lust! ;) Kram

Kajsan sa...

Och såklart: Tack! ♥ Kram

01 09 10