torsdag 28 mars 2013

.:I love you chick:.

Godmorgon!
Idag kommer en kär favorit! Jag fullkomligt älskar dessa stämplar!! Dom är enormt fint detaljerade och är en fröjd att färglägga! Men sen kommer den svåra biten... Få till helheten i kortet utan att det blir tråkigt eller tar för mycket fokus från motivet. Ibland känns den balansgången svår... Men faktiskt så blev jag nöjd denna gången! :) Jag gillar det mjuka i motivet och sen bara lite dekorationer för att det inte skulle bli för "platt" (jag kan tydligen inte riktigt förlika mig med "platt" även om jag ju ibland gör tappra försök! ;))
Fördelen i mina ögon med att färglägga med akvareller är att jag kan välja precis hur många olika nyanser av en och samma färg för att få dimension eller skuggning. Klart att man kan det med pennor med men jag gillar att kunna blanda ihop tre-fyra färger direkt och innan jag sen lägger färgen på motivet.
Tack för titten och hoppas att ni får en fortsatt trevlig torsdag! :)
.:Kram Karin:.

2 kommentarer:

Sinikka sa...

Kul att läsa att du giller fin detaljerade stämplar, man lär sig mycket om en person :-)
Hon har blivit fint och du har färglagt henne kanon. Dekorationen är perfect och mer behövs inte.
Kanske vi springer på varandra nästa vecka
Sinikka :-)

Jeanette Wallén sa...

Åh, så himla sött!! Ljuvligt fint!!

01 09 10