lördag 16 mars 2013

.:Inne i huvudet på en pysslare:.

Jamen hej igen! :) Fortfarande lördag och solen skiner från klarblå himmel. Efter uppvaknandet av mina två små kottar har det varit full rulle. Frukost, fotbollsträning, handla, hem, frukost till sjuklingen tillsammans med en vitaminkick till fruktsallad "on the side"... Nu dator och fem minuters "mammavilaröronentillkaffet" stunden! JISSES vilket roddande när "halva" organisationen ligger platt?! Blir hastigt påmind om fördelningen som normalt sker i hushållet... Jag är bortskämd helt enkelt! :) Det märks på sovtiden hos mamman om inte annat ;) Somnade direkt efter Gladiator igår! -Med flit! Hade det inte varit för de stora rådjursögonen som sa "snäääälla mamma" så hade jag kroknat redan kl 19! *skratt*

Normalt sett så roddar en med barnen/den andra handlar, en lagar maten/den andra plockar undan, en fixar med nattning/den andra röjer undan "dagens lek"... Men nu pusslas det (i ren ovanhet) för att få allt att funka.. Å så försöka vara lite snäll mot sjuklingen mellan varven... Och vad är det då som hamnar på efterkälken?? Jo... Pysseltiden!! Att vara två i vardagen betyder att det blir några minuter över här å var och sen när kvällen kommer så är jag dessutom inte helt slut! hihi... Men inne i mitt huvud finns inte ord som "strunta i pysslet" eller "prio två på pysselrummet"... Det SKA gå!! :D Om jag så ska ta en dubbel espresso ikväll när alla sover så må det då bli så! ;)

Så till dagens plan: Okej vad gillar barnen? Ett av de självklara svaren är förstås: Kladda med färg! :)
Problem löst/Utmaning antagen! ;) På med vaxduken i köket, ladda med färg och förkläden och sen är dom överlyckliga! Och vad gör jag? Jo jag sätter mig och målar lite motiv i akvarell vid samma kladdiga bord! ;) Av två anledningar... Dels för att göra nåt tillsammans förstås men också för att se till att färgen stannar på köksbordet ;)

Vi har av nån anledning lila färgfläckar på väggen och även färgstänk ända upp på mitten av fönstret?! Man kan fråga sig hur det gick till... Men det behövs inte! Man tittar bara vilken unge som flinar störst så vet man i alla fall VEM som fixat nya dekorationen! ;)

En dag som denna när solen skiner så att det tom värmer på kinden trots att det är minusgrader ute så blir längtan till sommaren väldigt påtaglig... Så jag har drömt mig bort en stund bland sommarbilderna och som en försmak på snart stundande vår...
 
 ♥BADA♥

♥FINGERBORGSBLOMMOR♥

 ♥BLÅKLOCKOR♥
♥SOMMARGODIS♥

 ♥PRÄSTKRAGAR♥
Känner ni doften? Snart kommer hon... -Sommaren! ♥
Må väl alla och om ni kan... Undvik influensan! ;)
Kram Karin ~ Kajsan

Inga kommentarer:

01 09 10