lördag 16 mars 2013

.:Livet, Maja Design & Saturated Canary:.

.:Välkommen hit:.
Men redan lördag?! Jihoo tänker du! :) Men här hemma råder tystheten... Vi har små trötta kottar och en pappa fullkomligt utslagen i influensan! Bara mamman är vaken... ;)
 
Gårdagen spenderades iform av "ledighet" med sonen som hade planeringsdag på dagis... Men ledig skulle jag väl inte kalla det ;) Först köra syrran till skolan (för man kan INTE missa fredag och jumpan i skolan! ;))
 
Sen iväg på en spontan överaskningsvisit på gamla dagiset. Många kära leenden mötte oss i dörren när vi klev in. Och blödig som jag är fällde jag en tår (eller fler förövrigt) dels när mitt lilla hjärta anfalls av en bamsekram av en kär gammal vän som utbrister: Leon!! SOM jag har saknat dig... Min vän ♥ -Men allvarligt!! Visa lite hänsyn!! Mammahjärtat fullkomligt svämmar över och brister samtidigt! Och som om det inte skulle räcka... Kommer hans fröken... Å gör nåt liknande fast denna gång är det jag som faller offer... En varm, lång kram och små ord i örat.. Gu va vi har saknat er! Vad roligt att ni kom... Jaha... Vrider väl på kranen igen då... Tur man inte har smink som rinner?! Eller? -Jooohooo!!! *skratt* Men vet ni? Det var det värt! Både en, två och tre gånger! Rutinerad som jag är ;) Så ligger mascaran såklart i handväskan! ;)
 
Efter en mycket värmande och glad vistelse fortsatte sen vår färd mot lunchdejt med "polarna"... Ja alltså kottens polare... På nya dagis kallas dom för grabbarna grus ;) Jag går inte ens in på varför... Men kort: Kul, bus, fyra killar... ja... Ni fattar! ;)
 
Så vi mammor har helt sonika sammanstrålat. Och vilken grym kombo! En av mammorna är sen länge en god vän och numera granne. Och dom andra två... -Ja men BONUS! Härliga tjejer med fötterna på jorden, underbar humor och med hjärtat på rätt ställe! Vilken lyx att få träffa nya vänner så här i "min ålder" ;) hihi... (ja... ålderskrisen närmar sig med stormsteg! ha ha ha)
 
Så nu över till gyllene måsen... Gyllen bågarna... Ja... okejdå... Mc Donalds... ;) Lunch, prat, skratt och sen en faslig fart ut på parkeringen... Vi andas en stund innan vi antar den verkliga utmaningen... Lekiz... Lekplatsernas lekpalats el grande! Okej... nu tappar man kontrollen en smula... Det är så himla stort, gångar, rutchkanor, fotboll, hoppborg, skjuta bollar, åka små bilar, klättra och fika... Ja, jag vet... Det var det där sista.... fika... Dääär sitter vi! ;) En av oss cirkulerar då och då och föröker få en glimt av en vilding som svishar förbi här å var... Note to self: nästa gång: neonkläder på kotten! Så har man iaf en ärlig chans att se vart han håller hus?! Nu tror ni kanske att jag sitter där.. Med kaffet och den enormt goda bakelsen?... Men icke! kaffe -ja! Bakelse -nej! sitta stilla - lite... Men faktum är att dom däringa rutchkanorna är GRYMT kul! :) -Så ja! Oftast när jag är där så passar jag på! hihi... Vuxenpoäng -noll! Men det jämnar ut sig över dagen ;)  
 
Nu är vi minst sagt trötta! Så vi spär på dagens aktiviteter med att dra av en shoppingrunda i mataffären. (för där är ändå INGEN annan en fredag ;) ) Men jag å kotten har rutin! Vi vet vad vi vill ha! ;) Det är dags att fylla på taco-förrådet! Vi kör ju sedvanlig taco-fredag och vid det här laget så vet vi vad vi ska ha och vart vi ska gå... Så som i en snitslad bana glider vi fram och fyller vår korg med allt det godiga vi kan tänkas behöva ;) Sidostory aka sidetrack: I kassan möts vi av den stackar kassörskans mardröm... Arga tanten framför oss med agressioner upp över öronen som tydligen dedikerat dagens ilska till stackaren i kassan... Jisses! Slutsats: Jag å kotten betalar för hennes extra kasse som hon absolut inte tänkte betala efter att ha spenderat sååå mycket pengar... Och som om han kände det på sig så fyrar han av sitt sötaste leende mot kassörskan ♥ Och när jag säger -du! ha en RIKTIGT trevlig helg! så kommer det ur kottens mun: Ja.. precis det som mamma sa! :) Varpå kassörkan tappar hakan och utbrister i skratt. Uppdrag utfört! När vi lämnar butiken så sitter hon där och ler :) Hejja kotten! ♥ Sen åker vi å plockar upp den andra kotten i skolan...
 
Kvällen blir "annorlunda"... Pappan ligger i sängen och vi tre lunkar på som vanligt (eller ja.. försöker ;)) Tappert håller sig kottarna vakna för att åtminstone få se början på Gladiatorerna ;) Mina små hjältar! hihi...
 

Så den här morgonen så är det tyst och stilla i det lilla huset på kullen... Pappan sover (i karantän) och kottarna sover fortfarande. Vi har flytt influensabakterierna och har gjort campingplats i en av kottarnas rum :) Förövrigt till deras enorma förtjusning! ;) Men sorry... Nu tror jag nog att ni redan funderat en, två... tre ggr... Kommer det nån bild på nåt snart?! Och såklart att det gör! Tack för att ni orkade lyssna ;) Och här kommer dagens bild:  
 
Ännu en stämpel från Saturated Canary... Jag gillar verkligen dem!
Samtliga papper kommer från Maja Design ♥
Om ni inte redan tröttnat på mig ;) Utan kommit ända hit?... Så vill jag passa på att önska Er alla en riktigt fin lördag och en fortsatt trevlig helg! Ta hand om varandra där ute!
.:Kram Karin ~ Kajsan:.

1 kommentar:

Åsa/asamia sa...

En superfint färglagd stämpel och ett superfint kort i härliga färger! Jag gillar också den sötnosen.
Hoppas du får en fin lördag, trots att resten är sjuka.
Kram

01 09 10