torsdag 6 december 2012

.:Grattiskort:.

Utan ett ställe att tillgå då man vill (ehum... behöööver...) pyssla så är vägen fasligt trög... Min mamma fyllde år. Jag ville verkligen göra ett kort! Men vid min själ vad svårt det var att plocka fram orken att börja rota i väskor och kartonger för att hitta det jag ville ha för att göra ett kort?! Så tiden gick... Och nu var det bara ett par timmar kvar tills det var dax! Och då hon fyller i oktober så kom jag på den briljanta idén att jag skulle göra en egen bukett av löv?! -Japp!! Tidsoptimist ut i fingerspetsarna! ;) Hursomhelst... Jag började med att stanna på hemvägen och leta reda på en lönn. Visade sig att det blev till att stanna vi vägkanten och plocka. Jag tänker inte ens fundera på vad folk som körde förbi tänkte om mig där jag lekte sakletare i ett dike för mig själv! *skratt*
Med tanke på hur den lilla damen som passerade mig näst intill vred av sig nacken i tappra försök om att ta reda på vad jag höll på med... Så låter jag det va. Bjuder på det helt enkelt! ;)
Så väl hemkommen iallafall med min bukett av färglada löv kvarstod "bara" den lilla processen
-Löv! -Bli till rosor!
 
Eftersom jag ofta kikar bilder på Pinterest... (här finns min lilla samling av bilder där...) Så hade jag ju såklart sett bilder på dessa fantastiska blommor och bestämt mig låååångt innan löven skiftat färg att när dom väl gör det... DÅ ska jag göra såna! (här finns en länk till tutorial)
Och som vanligt så gör jag ju saker i absolut sista minuten... Trol blir det bättre då? ;) Eller så är det helt enkelt så att det inte är någon sport annars?! Vad vet jag....
 
Så sittandes vid köksbordet pillandes med löv, grenar och tejp så inser jag två saker! Det tar liiiite längre tid än jag trodde! Och: jisses vad stökigt det blir!! Jag kommer inte att hinna göra bukett, städa, plocka fram (eller snarare leta rätt på) scrapgrejer, göra ett kort och sen städa undan igen... Så..
 
Nu kommer vi till prioritera ett, två, tre...
Bukett klar. Städa inte. (resultat: köksbord icke användbart för scrap)
Leta fram väl gömda scrapsaker. Hitta NY plats. (resultat: scrapexplosion på vardagsumsgolvet)
Gör ett kort. Utan att tänka, fundera, vrida runt å flytta på allt 75 ggr, som jag normalt sätt gör...  (resultat: kort klart på 35min)
Städa inte! (resultat: krig i vardagsrummet också!!)
Åtgärd: meddela sambon om explosion i vardagsrummet via sms så att man slipper höra ev. mutter...
Nu dags att åka! Å se! Jag hann!! Och städa... Det kan man ju göra på nätterna ;)
Och såhär blev kortet:  
Och här är buketten innan den fått sidenband å rosett ;)
 
Ibland måste man prioritera... ELLER... Så kan man kanske ta lärdom och göra saker i god tid nästa gång?! -näää!! ;) Inte min grej! Våga gilla utmaningen! ;)
 
Kram /K ♥

Inga kommentarer:

01 09 10