söndag 19 december 2010

.:Söndag 4 Advent:.

Idag har det har varit en dag fylld av juliga ting minsann! :)
Huset har fyllts av en rad olika dofter. Pepparkakor, kanelbullar, kaffe, lussebullar och till sist en kycklinggryta med paprika, bacon och vitlök.
En av plåtarna med nybakta bullar stoppade jag ner rykande färska i en korg inlindade i dubbla bakdukar och begav mig ut i snöstormen.
Grannen håller på å gör om sitt kök... Tyckte att dom behövde lite nybakat ;)
Och det gick hem! Härligt att få göra nån så glad :)


Utanför vårt fönster har snön yrt hela dan men inne i köket har vi haft tända ljus och det ena bakverket har avlöst det andra och till kvällen var vi uppe i 25 grader varmt här inne ♥ Tre olika sorters bullar blev det idag. "Snurrade" (min personliga favorit översta bilden), vanliga och även en omgång i bakformar. Lite kul måste man ju få ha ;)

Sen blev det lussebullsbak med barnen. Vi har bakat "vanliga" bullar, bilar, krabbor och en raket! :) Och till min stora förvåning så har jag inte lyckats bränna en enda bulle eller kaka! :) DET var nåt nytt! Efter ett par plåtar så brukar jag röra ihop allt och glömma av det jag har i ugnen *hihi* Men inte denna gång ♥
Fin Advent till alla som läser och en sak till... Tro inte att jag alltid hinner/orkar göra sånt här och i den här utsrtäckningen! Jag kan tro att det kan se rätt övermäktigt ut ;) Jag har velat ha en sån här dag före jul i flera år!! Men det var först i år som jag fick till det! Lyckades tajma en insnöad dag, med utvilade barn och föräldrar, en sambo som roddade med allt det andra och ja... En bra dag helt enkelt! I vanliga fall är jag glad om jag lyckas baka EN sak EN gång innan jul! ;)
Nu så...
♥KRAM PÅ ER♥

Inga kommentarer:

01 09 10