söndag 19 december 2010

.:Fjärde Advent:.

Glad Fjärde Advent allesammans
Idag tänder vi det fjärde ljuset och Julen känns onekligen väldigt nära nu!
Men av flera anledningar är denna dag speciell... Att få den här fjärde Julveckan innan Jul tycker jag i sig är lyx! Att hinna fira denna dag som en egen dag och inte just precis till Jul. Nu blir det liksom ett avstamp innan Jul och allt vad det innebär.

Men denna dag är utöver det en speciell dag. En av mina bästa vänner gör idag något stort och jag har i mitt hjärta en känsla av förhoppning och önskan om att det här blir en bra dag för dem. Alla beslut man tar genom livet för med sig både förändring och ett kliv in i den framtid man ännu vet ganska lite om..Så avstampet denna dag och symboliken kring fjärde Advent och hur det känns just i år för mig känns magiskt. Vet inte om det beror på allt som hänt under det senaste året... Och kanske tänker jag mer på vad som händer och hur det spelar in i mitt liv och vad effekten av vissa handlingar och beslut blir.. Men hursomhelst så lägger jag märker till mer nu. Det rinner inte bara på... Små vardagliga händelser och intryck lämnar idag större spår.

Så varma kramar och jag håller tummarna för att denna dag fortsatt blir magisk ♥ Inte bara för mig....
.:KRAM:.

2 kommentarer:

Jeanette Wallén sa...

*skickar kramar till goaste Karin på 4:e advent* :D

Annette sa...

Det är verkligen en magisk dag... Stor kram, jag är glad att du finns <3

01 09 10