onsdag 16 mars 2011

.:Underbar Onsdag:.

Ännu en riktigt fin dag att vakna till! ♥ Imorse kvittrade småfåglarna så att det hördes ända in i huset! Solen sken och vad kan väl framkalla ett leende lättare än det? ;)
Idag har jag knåpat på ännu en skiss, men också med en liten "twist" ;)

Veckans riktlinjer:

1. Kort, Layout eller altrat ;)

2. Monokromatiskt* med ett par få detaljer i brytande färg

3. Fri tolkning av skissen men med ett "runt" element väl synligt

*Monokromatiskt betyder att skapa ett alster i en och samma färg.

Tex enbart i olika gröna toner etc.

Nu till veckans "twist"... Välj dina 3 absoluta "favoriter" när du skapar (bortsett från maskiner och verktyg ;))

Exempel: minirosor, bling & metall...

Skriv dessa tre favoriter sen tillsammans med din länk i detta inlägg..

Själva "twisten"... En av dina favoriter ska finnas med på ditt alster i form av "ord".

Exempel: Du sätter "bling" på min vardag ;)

Deadline: tisdag 22/3 kl 23:59

Vinst: Jag lottar ut en vinnare och priset kommer jag att handplocka beroende på lotten ;) Dvs. Vinnaren vinner en av sina favoriter! :) Låter det som en skoj tävling? ;)

(en liten mini-hint... Det kommer att komma en större tävling sen framöver med ett rätt så stort pris i potten... Ju fler gånger man varit med på underbar onsdag... Desto bättre ;) Bara en liten hint...)

Vad sägs nu om att ha en RIKTIGT bra dag? ;)

KRAM Karin

10 kommentarer:

Ulrika aka LillBlomman sa...

Men du, det lät ju spänannde! Denna skissen var också sååå fin. Måste hinna! Kramar!

CillaT sa...

Ojojoj vad kul och SVÅRT (fast jättekul), det kommer ta hela veckan att bara tänka ut:)

Himla fin och inspirerande skiss. En liten fråga: MÅSTE det vara handskrift på?

Kram kram

Aase sa...

Underbar skiss, och vilken utmaning...spännande!
Kram Aase

Kajsan sa...

Cilla: Vad det gäller frågan om handskrivet... Det kan lika väl vara printad "stil" eller liknande som mer liknar "handskrivet" Och förövrigt.. "fri tolkning" ;) Eller hur ;) Så du gör egentligen preciiis hur du vill med det! :)
Lycka till! ♥

Stor kram tjejer!
/K

Marie/Mison sa...

Vilken inspirerande skiss! Ska genast försöka mig på den!

Marie/Mison sa...

Nä vet du - nu lurade du mig ut på dumheter! Jag har scrappat romantiskt!!!

Mina tre favoriter är: stämplar, färg, och en stjärna (men också twine, rött, chipboard).

Länken:

http://gulavillanivallen.blogspot.com/2011/03/ovanligt-romantiskt.html

Ingba sa...

Nu har jag tolkat din skiss. Mina favoriter är blommor, spets och charm.

http://ingbas.blogg.se/2011/march/familjens-stora-karlek.html

Det var kul utmaning men jag vet aldrig om jag tolkar rätt. Just nu är jag lite fundersam om jag har för mycket i avvikande färg.

Anna sa...

Vilken utmaning, kul och nu äntligen är jag klar :)

Mina favoriter är, blommor, bling och spets.

http://annaspyssel.blogg.se/2011/march/glad-pask.html

Ser med spänning framemot imorgon vad du kan tänkas ha hittat på till oss :)

Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram,
Anna

Annika sa...

Tänkte göra ett försök och vara med i din skisstävling.

Mina favoriter: Grönt, blommor och band.

Hoppas jag gjort en riktig tolkning av din skiss och dina riktlinjer :)

E sa...

Nu har jag bloggat mitt bidrag till denna kluriga utmaning:)

http://elinsscrapblog.blogspot.com/2011/03/kajsans-underbara-onsdag.html

Mina favoriter är STJÄRNOR, MINIROSOR, MIST

01 09 10