måndag 24 november 2008

Vilket snöväder!

Uppdaterat med bilder:
Jag och nova var ute igår och hoppade i snön, åkte pulka, skottade och sandade :)
Kastade snö....Och så här ser vårt stackars fågelbord ut idag! Stackars pippisar! (ska fixa det! )

Och mellan snöfallen skymtar solen långt där borta...
Och i morse stod där två små troll och beundrade snön utanför.
-Det snöar mamma!!!
(Det gäller att vara snabb med kameran innan dom ser den... Därav så bra kvalitet! hihi...)
Idag har det väl iaf fullkomligt ramlat ner snö från himlen!
Skottat 1 timme för att komma från huset och få ut bilen...
Och ytterligare en timme vid hemkomst för att komma från bilen och UPP till huset igen!
Galet! *skratt*

Så idag blir det inneaktiviteter resten av dagen för mig och lilleman!
Måste nog ut sen igen ändå om inte pappan hämtar N på dagis...
Så då får jag se till att gå ut ung 1 timme tidigare, så jag hittar bilen!
Plogbilen lyser med sin frånvaro!
Och ekvationen: dryga 40meter över havet, 500meter brant backe och noll plogning går inte ihop!

Jag vill ha gamla plogkillen tillbaka! Honom kunde man minsann lita på! :)
Ha en riktigt mysig dag i snöyran!
Kram Karin.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha ja själv är jag hemma och är sjuk, också insnöad. Ska försöka ta mig iväg och handla lite men det blir ett litet äventyr.

Tänkte bara tala om (är nämligen extremt stolt) att det blev två små kort att hänga på julklappar och glöggflaskor. Och det blir säkert flera.

Ha en kanondag!
Kram Jossan

01 09 10