onsdag 8 juni 2011

Riktigt nära nu...

hihiiii... Jag kan knappt hålla mig! ;)
Jo, faktiskt!! Jag är USEL på att hålla hemlisar av denna sort hemliga! *skratt*
Precis som när jag köper presenter "i god tid"... Lönlöst!! Vill ge dem DIREKT! :)
Jag bara ÄR sån!

Ohh... ännu en ledtråd: inget kommer att hållas hemligt sen... allt på en gång! ;)

Men nu jägarns har jag ju skapat... Så nu kommer lite inspiration iform av både skiss och layout!
Dvs; Skiss åt Er och min egen tolkning som inspiration ;)

Skissen:
Man kan tro att jag är svatt galen när man tittar på skissen... Men som vanligt finns där en idé bakom varje skiss....

Här kommer min egen tolkning:



Jag vet att det ramlar in en hel del BOM nu i bloggen.... Men det finns en tanke med det.... ;) Kanske är det rent av ytterligare en ledtråd?.... ;)

Jag funderar ju en hel del... Och jag GILLAR faktiskt att fundera! ;)
Och idag har jag funderat på det här:
Om man har fyllt livet med lycka... Är man lycklig då?

Funder på det innan ni läser mitt svar på min egen fråga.
Skapa en egen bild av hur NI tänker kring den frågeställningen.

Mitt svar blev följande:
Om man fyllt livet med det man trodde skulle göra en lycklig... Då är man illa ute.
Om man däremot fyller livet med lyckliga stunder... Då har man vinst i sin hand.
Jag ska vara ärlig och säga att jag gjort både och. Jag TRODDE att jag kunde fylla mitt liv med lycka och att det skulle räcka. Men materiella ting leder bara till kortsiktig lycka!
Och då menar jag inte att jag har köpt en massa prylar eller så, utan bara att jag trodde att jag skulle bli lycklig bara jag hade det på ett visst sätt...
Men vet ni... Nu kommer själva poängen:
Det är inte vad man har eller hur mycket man har!!
Det är vem eller vilka man har glädjen och lyckan att få dela det med!

Har du vänner som älskar de materiella sakerna... Ja, då kan du räkna rätt kallt med att dom vännerna är relativt ytliga vänner...
Har du däremot en vän eller ja, flera kanske ;) Som bara finns där... Oavsett vem du är eller vad du har....
Då har du något fint!

Jag ska ta ett eget exempel:
En av mina allra bästa vänner... Vi har känt varandra i flera ÅR! Vi är lika, vi kan prata om allt!!! Känslan är att vi kännt varandra sen barnsben... Det är totalt ovillkorligt! Vi har gått igenom SÅ mkt tillsammans! Och vet ni vad det roliga är? Vi har alltid setts ute, pratat i timmar i telefon, tagit oss igenom kriser, lyft varandra upp över ytan då det behövts... Men så finns det EN sak vi inte gjort.... En av oss har aldrig varit hemma hos den andre. Och det spelar ingen roll!! Trots att vi är så goda vänner så har vägarna aldrig mötts där på hemmaplan...
Och vad jag menar är att det är inte det viktiga!! Det viktiga är själva relationen och vad den ger och det man tillsamman har!

Nu botaniserade jag i tanken igen... Sorry ;) Det är lätt att det drar iväg...
Men jag vill bara dela själva tanken med er... Kanske få Er att tänka lite extra på det som verkligen betyder nåt ♥

Och bara en sak till:
Man lever bara EN gång!! (så vitt jag vet iallafall) Så passa på och njut av Ert liv!
Jag har lärt mig att njuta av mitt! Och jag försöker verkligen att dela med mig av mina galenskaper till Er med så att kanske EN eller några av Er som befinner Er i en situation som är ett såkallat "vägskäl" inser att det faktiskt FINNS sååå mkt man kan uppskatta! Så mycket man kan ta till sig bara man vågar!
Å visst sjutton vågar Ni!!

♥♥♥

Ni är fina precis som ni är!
Och jag kämpar dagligen med att inse precis detsamma!
Men vet ni... Det finns faktiskt människor där ute i den riktiga världen som gillar mig precis som jag är..
Och det gör att jag är rik!
Jag är rik på kärlek! Jag har människor omkring mig som betyder mer för mig än alla materiella ting i världen!
Det gäller bara att våga se... Våga öppna sitt hjärta... Våga dela... Våga vara bara percis så som du är.

Våga säga till din vän att du älskar! Våga ge en kram när det bara "kanske" behövs...
Våga ge, och våga sen ta emot då det kommer tillbaka... DET.... Det är lyx! ♥

♥ Kram ♥ 









8 kommentarer:

Jozebelle sa...

Du är en klok människa de måste jag säga och jag håller med dej där, vi är absolut inga rika människor men jag är ändå lycklig, för jag har en man och två barn som älskar mej oavsett.
Om jag mår dåligt och behöver vara pengar men vi inte har råd så säger mina gosiga troll, "men mamma, då får vi väl göra så där som vi brukar roa oss på egen hand med billiga nöjen. Det är viktigare att du mår bra." Med en man som också säger "om du behöver vara hemma så löser sej det andra, det brukar ju göra det eller hur! Det blir ju inte bättre för att du pressar dej för då orkar du ju inte göra något fast vi har pengar...."
Så ja-a vi är ett levande bevis för det du "sagt"

Anonym sa...

Underbart!! Helt enkelt.... underbart!!

Anki sa...

Du är så klok! Jag kan inte sluta läsa din blogg. Först kom jag hit för allt underbart du skapar, men texterna fångar mig också. Man vill bara läsa vidare om vad det är du tänker göra och hoppas så innerligt att det blir lyckat. Men det tror jag att det blir, för du verkar veta vad du tar dig för. Vad det nu är.Först tänkte jag att det var något med scrap, men det kan också ha med skrivande att göra. Eller kanske med ja... jag vet inte, men vi får väl snart se. Kram!

Ps. Det där med stunderna är viktigt. Man kanske skulle scrappa ett guldkornsalbum om dem... Så att man får minnas ännu bättre.

Anonym sa...

Underbart härligt! Vet du - jag tycker om dig precis som du är!!!!! Soligaste varmaste kramar Milla :)

Anki sa...

Glömde visst att kommentera den fantastiska layouten. Jag gillar den massor och det är inte bara för att mina favoritfärger finns med. Den är helt enkelt jättesnygg.

Kajsan sa...

Fina bloggisar!!
Jag blir så glad när ni läser, funderar och tänker ;)
Jag älskar att tänka... Utmana tanken och kan jag dela ett klokt eller ickeklokt ord å det gör nytta så blir jag bara glad.
Jozebelle: Rikedom är inte i hur mkt pengar man hur utan mer om det man äger på insidan! BRA att ni tar hand om varandra!
Linda: Tack fina! :)
Anki: Du e väl för rar! KUL att du kikar in och tack! :) Ordets mening och hur det läggs upp i både text och ordlex är något jag verkligen gillar...
Snart är det också dax att avslöja det däringa lilla projektet... Så snart så ;)
Milla: Detsamma fining!
KRAM tjejer!!!

Karin B sa...

Den här skissen ska jag scrappa :)

Karin B sa...

Så min vän. Nu är den scrappad och klar... Kika i bloggen. Det är den första layouten på en och en halv månad så det märks att jag är ringrostig, men jag har redan börjat med en annan av dina skisser....

01 09 10