tisdag 14 juni 2011

Hej hej Hallå! :)

Jag har stött på patrull!
Som de flesta av er listat ut vid det här laget så handlar delar av mitt "livspussel" om att starta nåt eget... -igen ;)
Jag har jag funderat, skissat och vänt och vridigt på det som ska bli nya loggan till nya bolaget.
Hittade tillslut en jag var nöjd med. Gjort allt det praktiska, börjat blogga... bla bla...
Visar sig nu att den är på TOK för lik en annan logga!! Och så vill jag INTE ha det!
Så nu får jag göra om (gör om gör rätt heter det ju! ;))

Fast vet ni vad? Det gör inget!
Det betyder bara att den loggan helt enkelt inte var den rätta för mig :)
Och nu fram med skissbolcket igen och liksom lite börja om.

Men det finns sååå mkt annat å prata om idag! :)

Vaknade på precis rätt sida idag och känner för att dela lite ;)
Jobbade heeeela dagen igår och utan hjälp hade jag inte hunnit klart! Så tack Stina!! -du rockar!
Och imorse så vaknade jag pigg, glad och lugn!
Det som skulle vara gjort är gjort och nu kan jag i lugn och ro ta dagens bestyr.

En annan grej.. Jag är lite (eller ganska mycket faktiskt..) allergisk. Kanske inte så stor grej ;) MEN det har sen jag var 18 hindrat mig från att äta tex äpplen. Gröna, krispiga äpplen är bland det bästa jag VET!
Och varje år när dom kommer så provar jag att äta ett för att se om det går..
Och hittills har jag hunnit äta ung ett halvt äpple innan det börjat klia och svullna i halsen.

Men så i år *leeer* Hittills ca 10 äpplen och vet ni? -Det funkar!!! :D

Så japp! Jag är glad över att jag är envis! (som synden dock ;) hihi)
Man ska vara glad för det man har helt enkelt. Hade jag inte varit envis och provat varje år så hade jag trol inte kommit på i år att jag kan äta äpplen igen! :) Och även om allergin kommer tillbaka så har jag iaf fått en god dos av gröna, krispiga äpplen! -Lycka!

Nu ska jag ta mitt gladste jag å traska ut i solen på en lunchpromenad! :)
Att vakna på rätt sida betyder också att man måste göra sig av med lite energi! Annars bubblar den över ;) 
Så ut med mig och promenixa! 
Jag har ett par kilon som ska få ett nytt hem också så det är en MYCKET bra kombination! 

Och ikväll är jag kursledare igen och det ska bli sååå skoj!
Kortmakeri står på schemat och med tanke på att det är samma gäng som tidigare så vet jag att dom lär lirka ur mig en ask eller två också ;)

Kreativa människor är väldigt svårt att säga nej till ;) Och faktist så skulle jag aldrig göra det heller! Jag tycker nog att det är minst lika kul som dom! :)

Nu så... Nog med svammel va? ;)
Ha en RIKTIGT fin dag och TACK för alla fina mail senaste tiden! Varje ord värmer!
.:KRAM:.

4 kommentarer:

Anna sa...

Vad härligt att du kan äta äpplen igen :)
Hoppas oxå att jag kan ta en längre promenad ikväll om sambon kommer hem itid, så skönt att gå och fundera :)

Kram och ha en fortsatt kreativ underbar dag

Anonym sa...

Vilken lycka för dig att kunna äta det du älskar igen!! Härligt.

Lycka till med kursen i kväll! Kram

Karin sa...

Så skickade jag precis ett mail och ser nu att du uppdaterat här...

Ha en bra dag och lycka till med kursen :D

Ulrika aka LillBlomman sa...

Åh vilken lycka! Krispiga Äpplen är ju såååå goda! Hoppas att det håller i sig så du får njuta av det bästa som finns, Svenska Äpplen! Du måste, måste prova Aroma. Det godaste man kan tänka sig. Åh kan längta efter svenska äpplen.
Nu skippar jag mina gissningar att du ska bli skådis eller artist, garvar, och tror på en scrapbutik, igen.
Kramar!

P.s blir alltid så glad och full av energi när jag läser dina ord!

01 09 10