måndag 1 november 2010

.:En underbar helg:.

Godmorgon! (eller ja... lunch..)
En ny vecka har inletts! :)
En hel del har hänt sen i fredags minsann!!
Och jag tänkte försöka dela lite av det med er (i förkorade drag så att ni står ut att läsa ;))

Vaknar fredag morgon glad, solen skiner och det är dagen då jag och sambonm firar 10år.
Lite försynt säger jag grattis på vår dag älskling ;) Fullt medveten om att jag troligtvis är lite ensam om att komma ihåg detta datum ;)
Oh.. ja just det ja... Grattis säger han och ler.
Sen börjar den vanliga morgonrutinen med barn som ska upp, äta, klä på osv..

Lite lagom strax innan jag ska börja mota de två små mot dörren säger han:
-men jag kan köra barnen idag om du vill? Jag tänkte ändå ta bilen idag (normalläge=buss)
Jag svara glatt: ÅH! -lyx! Och ler stort!
Sen fixa lite av mig själv (dvs. hitta ansiktet, tukta håret som envisas med att göra nya kreationer på nätterna ;) borsta tänderna... ja... ni vet -fix ;))...

När jag kommer ut ut badrummet står 10 röda rosor på bordet med ett kort nedstucket mitt i...
Ohh!! Han kom ihåg!! (jag ler STORT)
På kortet står: öppnas ej förrän jag gått... ???!! -jaha?! ehhh... Men då får du gå NU faktiskt! ;)

Vinkar av lilla familjen och piper sen in till blommorna och mitt kort! :)
Först fiiiin text och sen de små raderna på slutet som gjorde att jag insåg att det här kom han INTE på igår ;) -han har varit VÄL förberedd...

Innan du åker till jobbet idag vill jag att du packar det som står nedan. Det står en väska under borde i vardagsrummet. Sen när du känner att du jobbat klart vid ca 11 ;) Så tar du bilen till mitt jobb och stannar på vägen och köper den där tunikan du ville ha... Ring när du är på g..

Längre ner stod en lista med det jag skulle behöva... Så jag satte igång och packade :) Tänka sig va?! Han kom ihåg! Han brydde sig, han har fixat! (ja tror han gillar mig lite faktiskt ;) hihi)

Sen bar det av.. Till jobbet... Jobbade lite granna... Sen in mot stan :)

Väl framme sen parkerade vi utanför Sheraton, checkade in, och det skålades i champagne med utsikt över Stockholm, solglittrande vatten och på insidan ett stort rum med enorma sängar att längta till för välbehövlig (småbarnsförälder) nattlig vila :)

Gissa om jag känner mig smått omtumlad, överväldigad, GRYMT förvånad och enormt bortskämd?! :D Ler troligtvis hela tiden och han ser glad ut över att ha 1: Lyckats lura mig! 2: Inte ens fått mig att ANA att nåt var på G.. 3: Se hur GLAD jag blev! :)

Vidare sen väntades lång promenad i gamla stan, mycket prat om allt och inget, lite shopping, fika och en hel del tittande på allt vackert Stockholm har att erbjuda! Ni vet... Det där man aldrig annars hinner lägga märke till ;)

Sen strosade vi hemåt, fixade iordning oss lite för kvälls tur på stan och sen ny promenad :)

Hamnade på restaurang Kungsholmen där bord stod dukat :) GOD (för att inte säga enormt god) mat åt vi sen där och med gott vin till det... Strosade sen vidare i nattens mörker till ett litet café för kaffe och bakelse... (behövde promenera ner all mat... ;) )

Sen hem, myser ner i STOOOR säng, kikar lite på TV och somnar sen som en klubbad och lyckas skrapa ihop nästan 10 timmars sömn innan jag vaknar till ny dag och nya äventyr :)

Lördagen ägnades åt först en god frukost och sen shopping (man MÅSTE ju vara turist på riktigt ju ;)) Sen vid lunch styrde vi kosan hemåt igen och åkte för att hämta två glada små barn för vidare färd hemåt och en dag av film, pyssel och hemma-mys :)

Fast nu glömde jag nästan ;) .....

Fick ju en present med :) Min kära har köpt en dag i lyx åt mig ;) Makeup, frisyr och fotografering :) Ska bli riktigt skoj att få vara med om och jag ser fram emot det med glädje och spänning! :D Även kallat "modell för en dag" ;)

Jag tycker att det är enormt modigt att han vågar ge mig det! Han vet hur svårt jag haft för kameran de senaste åren och det blir både en utmaning och ett glädjefyllt äventyr att få göra det här! TACK älskling!

Nu åter till arbetet och denna ljuva måndag! Ikväll står det pyssel på schemat med en liten skara på två små där hemma :) Vi ska göra julkort :)

(Bilder kommer så snart jag hinner lägga över dem till datorn)

.:KRAM till er alla:.

8 kommentarer:

Malin ~ Lillpiga sa...

Vilken fantabolous överraskning!!! :)

Jeanette Wallén sa...

Åh, men åh!!! Vilken UNDERBAR överraskning!!! Kan jag skicka David på kurs hos Andreas?! ;D

Kajsan sa...

hihi... Ja, han är ganska fabfab faktiskt! ;)
Har fler nu som står på kö för inlämning på kurs ;)
Så snart blir det kanske en *fniss*

KRAM

Linda sa...

Vilken överraskning! Förstår att du blev glad!

Anonym sa...

Måste ju säga att jag är mäkta stolt över lillebror! Tacksam för att han vårdar dig o er. Det är du värd! Kramar o kärlek till er!!!! //Milla

Annette sa...

Vilket underbart 10-årsfirande!! Precis vad man skulle önska sig en sådan dag! :)

Vi hörs, kramar!

Karin sa...

Va underbart! Det var du värd!!!

Mahlin78 sa...

Underbart!

01 09 10