tisdag 7 januari 2014

.:2013 blir till ett nytt 2014:.

Hej alla! ♥
 
God fortsättning på det nya året och hjärtligt välkomna in in ett nytt 2014!
Här kommer lite bilder från mitt nyår 2013-2014.
12-slaget innebär alltid en viss smak av förnyelse...
Och i år är mitt ord just det...
"FÖRSNYELSE"
Varför envisas med löften om ett sundare liv, ett bättre leverne, mer motion etc?!
Varför inte bara inse att vi är mänskliga och att livet tar oss dit vi är menade att färdas?
Jag tror att mitt liv kommer att se ganska annorlunda ut 2014 än vad det gjorde 2013.
Men det är nog mer en förhoppning än ett löfte jag kan ge i förtid.
 
Mitt 2013 gav en hel del utmaningar, personliga kamper och en hel del envishet och förtröstan om att kämpar man så ger det förr eller senare resultat...
Så med 2013 i bagaget beger jag mig nu in i ett helt oskrivet 2014. 
Att stå och titta på dessa enormt vackra fyrverkerier som prydde vår himmel för en stund ger mig framförallt två ting...
Ett: Inget varar förevigt....
Två: Målet är inte själva poängen.... Det är resan dit som är det viktiga.
Vackra ting må ge oss en känsla av lycka för en stund... Men har du inte en bas att återgå till i din vardag så blir fallet desto längre när de vackra tingen och lyckan så småningom dör ut...
Man behöver ha någon att dela dessa minnen med... Annars är de så svåra att uppskatta och behållas...

En eld får brinna och sprida ljus och värme för en stund...
Små frusna barnahänder blir varma och själen fylls av lugn och ro...
 
Förväntan är stor... Små envist vakna barn fylls av glädje, spänning och förundran inför vad som komma skall... Och lyckligt tittar dom med stora ögon på det ljusspel som uppdagas på himlen när klockan äntligen slår tolv.
Natten är magisk...
Den fyller våra sinnen av minnen och av önskningar för ett nytt oförutskrivet år.
 
Jag satt kvällen innan och kände att jag ville skapa någor speciellt till värdparet.
Det resulterade i detta:
 
Jag började med att rota bland papper och dekorationer för att hitta en kombination av material som skulle passa värdparet i smaken...
Och sen började något som skulle ta liiiiite mer tid än väntat...
Någon hade bestämt sig för att klippa ut envist många dekorationer för hand.....
(mmmm.... jag vet.... det var jag.....)
Men i slutänden blev jag ändå glad att jag gjort så och resultatet blev såhär:
Asken fylld med choklad blev uppskattad tillsammans med en handgjord gästbok gjord av min fina vän Carro. Mer personligt får man iallafall leta efter ;)
Eldkorgen som sedvanligt invigdes under nyårskvällen var också en gåva men då av det köta slaget :)
 
För mig stundar nu ett år av fortsatt kamp mot de sista kilona och även en färd mot ett hälsosammare och sportigare 2014.
 
Jag kommer så snart jag törs lägga upp kommande framsteg och motgångar här i bloggen...
Jag har iallafall betat av första sjukan för 2014 och hoppas på att den snarast avviker och övergår till ett sug av träning och motion ;)
 
Nu startar vi denna underbara tisdag med ett stort leende!
För att:
Vi har fått en ledig måndag...
Veckan är förkortad vilket betyder att helgen redan krupit oss lite närmre...
Nya året bjuder oss (i Sthlm i alla fall) på ett otroligt trist gråväder...
Men det betyder ju bara att lite snö skulle ljusa upp, halkan är minimal, våra ryggar är förskonade från snöskottning och skrapa rutor slipper vi tills det så är dags ;)
Så på med leendet, njut av dagen och börja det nya året med glädje! ♥
 
Stor kram från mig!
/Karin~Kajsan

1 kommentar:

Anna sa...

Jag blev alldeles tårögd över dina fina ord i inlägg <3
Du har så rätt så! Kram Anna

01 09 10