onsdag 20 januari 2010

.:Resultat-belöning-gåva:.

Morgonens resultat visar -5,5kg :) Jag har nått den första belöningen. (-5kg) I belöningsraden står en summa. En summa att göra vad jag vill för eller spara till nästa belöning och då ha lite extra.

Men....

Jag försöker att varje dag göra skillnad nånstans.. Stort eller smått, viktigt eller oviktigt...
Bara nånting. Medvetet.

Så valet idag var enkelt. Visste precis vad jag vill göra med min "belöning".
Så idag skänker jag som många andra pengar till läkare utan gränser i Haiti.
1 timlön var deras tanke... I mitt fall blir det 3 timlöner. Det är vad jag hade på min belöningslista idag om man omvandlar... Och jag väljer att ta dom pengarna och lägga dem här :)

Varje dag kan man göra gott! Och dessutom känns det som ett av de bästa sakerna jag har gett mig själv på väldigt länge! :) Varm i själ och hjärta och vet att jag gjort nytta :)

Har du möjlighet så gör nåt du med.
Kram Karin

3 kommentarer:

Lina Nygren sa...

Hej hej! Vilken underbar blogg jag hittade här då! Vilken tur att du lämnade ett spår hos mig så jag kunde hitta hit! Underbara layouter och foton var det första jag la märke till. Så klart att du får länka till mig! =)

Kram och grattis till dina tappade kilon!

Jeanette Wallén sa...

Du är GRYM, Karin-vännen!!! ♥

Sanna F sa...

Vad duktig du är!!!!
BRAVO och vad fint av dig att skänka pengarna!!!

01 09 10