söndag 17 januari 2010

LO och lägesrapport..

Söndag morgon och helgens sista dag laddas med nybakad tårta, bullar, kakor och saft till dagens kalas. Vi är nu inne på kalas nummer tre och jag pustar smått ut över att både ha klarat av allt bakande, serverande, roddande med fiskdamm, paket och diverse lekar.. :)

Än sålänge har jag klarat av att hålla mig till dieten och ser faktiskt fram emot att det ska bli måndag igen ;) Väga in mig efter första veckan, städa ut allt kalasande och återställa hus och liv till normalitet igen efter allt. (Jul, nyår, julgransplundring, 4-års kalasande i dagar tre)

Kanske kan man le lite smått åt det faktum att mitt i allt kaos så frös avloppet?! Vatten kommer in men inte ut! Dvs. inget vatten kan ta sig ur huset... Så mellan shoppingrundor, bakande och städande så har vi fått planera in olika vändor till våra föräldrar för dusch å bad etc.
STORT tack för att ni låtit oss komma och gå! ♥
Nu är det provisoriskt löst med en extra tömning av tanken, el-felet fixat av elektriker och kvar är "bara" isproppen?! *skratt*

Så... nu till dagens alster.. Min första för i år och då lämligt passande med denna titel ;)


Efter att ha fått utstå en hel del fotograferande kan man ju förstå att de små till slut tröttnar och faktiskt drar ner mössan ;)

Denna för mig första LO för det nya året fick bli som en avslutning på Julen och avrundar vårt firande här hemma. Julen är utstädad och nog känns det lite skönt att återställa hemmet till sin normalitet igen Här har jag tagit mig lite extra tid åt detaljerna i tex pappret. Glädjen att få scrappa lite igen gjorde sig påmind och jag har både förstärkt lite mönster med svart outline, vita highlights och lite broderat.

Nu åter till förberedelse av kalas, baka lite till, dansa en sväng med dammsugaren ;) och sen en duschdejt på annan ort ;)

Ha en underbar dag och ett fint slut på helgen!
Kram Karin

(Lo för Magdas)

Ps. glöm inte kika in här för lite skoj....

1 kommentar:

01 09 10