onsdag 27 juni 2012

.:My Bubbly Girl:.

Försjunken i ett hav av bubblor ♥ Det gillar hon minsann! ;) Bubbelbad, poolbad, havsbad och vattenpölar... ALLT funkar! *skratt* Hon älskar vatten helt enkelt! Här kommer ännu en layout skapad efter en skiss. Det roliga med skisser är att man gör saker man normalt sätt inte gör. I det här fallet så är det bakgrunden jag normalt inte skulle göra... Inte för att det är vare sig krångligt, tidskrävande eller svårt... Men normalt så jobbar jag mer från mitten och ut. Så att börja med att göra ett mönster i bakgrunden, som man sen döljer en hel del med resten av layouten är ett helt nytt sätt för mig att tänka på! Eller ja... Ett nytt sätt att scrappa på! :) Men utan utmaningen så hade jag väl skpat på i samma gamla banor... Och hur ska man DÅ kunna lära sig nåt nytt eller som sagt -utvecklas?! ;)

Så här blev iaf min tolkning av Scrapbooking 4 you's skiss:
(kopia av skissen finns längst ner i inlägget)
Älskar det där glas-glittret jag fått dille på! :D Denna gång har jag blandat retrostansblommor med färdiga "platta" vita prima blommor och på toppen en miniros. Sen anfallit hela blomman men detta glas-glitter/strössel. Och sen grupperat med andra färdiga blommor. Och såklart... Lite bling! ;)

 Närblid på blommorna...
Och sen stansade bokstäver i silverglittrigt papper..
Och här nedan själva skissen ♥

Nu åter till skaparbordet! Eller hmm... Kanske göra lite annat än bara scrappa? -Näääh!!! :D
Det är ju fotboll ikväll! Så jag har alibi! hihi...
Kram alla och ta hand om Er! /Karin

2 kommentarer:

Ingba sa...

Så mycket fint i riktig Kajsan-stil med alla blommor.Jag njuter, det är riktigt ögongodis Och visst är fotboll bra man kan scrappa med gott samvete.

kram Inger

Katja/MezzaNotte sa...

Bara sååå fin LO. Bara så magisk. Du har många fina LO s, i denna ljuva blåa ton. Blev lite nyfiken på det där glittret vad det kan vara för märke och var man kan hitta det;)

Kram Katja

01 09 10