lördag 10 januari 2009

::KALAS::

Vår lilla tjej fyller snart tre, och i helgen ska det kalasas minsann!
Lite lagom med familjen idag med fika å tårta. Till kvällen ska lilla fröken iväg på ytterligare ett kalas med bad och tårta! Gissa om hon kommer att vara slut sen! ;) Och söndag innebär barnkalas, fika för föräldrar, fiskdamm och bus i kvadrat!
14 barn och deras föräldrar ska kalasa här hemma tills tröttheten infinner sig lagom till kvällen! ;)

Det går så fort! Nyss var hon liten och nu fyller hon tre!
Kan skriva sitt namn själv, rita gubbar, ugglor och bilar och har även fått sköts inbjudningslistan själv.
Men hon kan inte köra bil... Det vet hon! ;)
Hon skulle till mormor och morfar och vara där själv en dag.
Jag sa: Åh, vad kul! Ska du åka till mormor o morfar alldeles själv?! :)
Tittar hon upp på mig och ögonen vattnas... (jag blir förvånad...)
Sen säger hon mellan små snyftningar: -Men mamma, jag kan inte åka dit själv!
(jag kopplar fortfarande inte...)
-Jag KAN inte det mamma! Du eller pappa måste skjutsa mig!
hihi... Lilla rara flicka!
Trodde hon skulle ta sig dit själv! *fniss* Inte konstigt att hon blev alldeles skakis!
(Å såklart så körde jag henne dit! *ler*)

Kram å kalasdag på er alla där ute! :)

1 kommentar:

Emma sa...

Men gud, så underbar hon är, vilken go kommentar! Så självklart för henne att det inte går, såklart! ;-)

01 09 10