torsdag 10 mars 2011

.:Ombytta roller:.

Ständigt är det nån av oss i Magdas teamet som kläcker idéer... Den ena värre än den andra ;-) För mig var det här en av de svårare insåg jag när jag väl satt igång... Vi har utmanat varandra att scrappa alster som är vår "egen stils" raka motsats.. Och i mitt fall som "lagar på lager-romantiker" så var det ganska klart att jag skulle ge mig på clean and simple... Det började bra. Jag stansade ut lite cirklar i olika sorlekar... Men rätt som det var så fann jag mig själv sittandes med knycklade cirklar och i full färd med att saxa till dom. *suck* Svårt att bryta sina vanor ;-)

Och såhär blev den layouten:

Och här är de stilrena, utstansade cirklarna... I Kajsan-format ;-)


Men skam den som ger sig! Så fram med samma foto, bort med saxen och vips... Clean & Simple! :-D Jag gjorde det!


-Titta! Inga skrapade kanter, inget ink, inte en enda blomma!! :-D Men man ska inte underskatta finessen med att skapa clean & simple! Det gäller att välja papper med omsorg, matcha och se till att det harmonierar utan att bli vare sig rörigt eller tråkigt! Jag hade nog mest tur skulle jag tro ;-) Med dessa papper var helt i min smak var det "matchade" redan gjort!


Jag kan verkligen rekommenderabåde att prova sin raka motsats och dessa papper!! SÅ fina! Bra kvalitet, härliga färger och så snyggt matchat!

Och här kommer materiallistan: Layout 1 (röd/grå) papper, stickers. Layout 2 (svart, beige, grön) papper, stickers.

Hoppas ni får en riktigt trevlig dag!

Kram Karin

5 kommentarer:

~Karin~ sa...

Åh, supersnygga båda två! :-D
Roligt med utmaningar!

kram /Karin

Marja sa...

Verkligen jättefina båda två!! Snyggt!

Anonym sa...

Jätte fina sidor.

Anonym sa...

Du gjorde det verkligen vännen! Med bravur! Kanonfina båda två!

Muffin sa...

Sjukt snygga båda två!

01 09 10