måndag 2 mars 2009

.:Helgen som gick:.

Helgen innehöll en massa gobitar!
Vi har skapat minnen! :)
Denna veckan för 9år sedan träffade jag Andreas för allra första gången. Och dessutom så råkade det nu tajma med att vi denna helg planerat att lämna bort båda barnen för första gången! :) Dom har premiär sovit hos Farmor å Farfar! Gick alldeles prima! :) Tack snälla farmor å farför för att ni finns! ;) Och vi passade på å fira lite! :)
När vi lämnade barnen i lördags så hade jag med mig en Journal Jar! För er som inte vet vad det är så är det en burk med massor med olika frågor om personen man ger den till. Dvs: om uppväxten, minnen, personlighet etc. Till burken medföljer en tom anteckningsbok. Under ca ett års tid tar man en fråga då och då och skriver sitt svar i boken. Och när burken är tom så är boken klar! :) En minnes bok! :) Jag har gjort den så att mina barn ska få sen när dom blir äldre! På så sätt bevaras minnen från deras farmor och farfar och deras föräldrar mfl. (tack Katarina för att du delade med dig av den underbara idén! )
På lördagen efter vi lämnat barnen passade vi på att glida iväg till Vaxholm och tog en bit god mat tillsammans bara jag och Andreas. Underbart att bara få vara vuxen för en stund ;) På hemvägen stannade vi å tog lite kort... Skärgården och kustbandet är bara underbart!
En till...
Galen bil bild.... ;) Så typiskt mig att ta bilder "i farten" ;) *skratt*
Mätta och glada kom vi hem och sjönk ner i soffan lagom till Melodifestivalen. Sittandes där i soffan såg jag i ögonvrån att dörren till barnens rum var stängd! Frågade såklart mannen i huset varför han stängt!? Han svarade att det kändes så tomt utan barn i rummet, så han stängde för då kunde man ju tro att dom låg där inne och sov precis som vanligt! :) hihi...
(å jag som trodde att jag var värst! ;) *ler*)
Hoppas ni haft en tevlig helg ni med!
.:KRAM:.

1 kommentar:

Sanna F sa...

Härliga foton!!!! Mysigt med en egen helg så där och egen tid tillsammans. Fast visst saknar man de där små när de inte är hemma. Det blir så tomt och tyst!!!

01 09 10