söndag 16 november 2014

.:Julkort med nyheter i flera former:.

Hej!

Idag kommer två kort med nya fina blommor från Strömstasshopen tillsammans med en egendesignad julstämpel.

Blommorna är bla äppelblom och magnolior. Jag är ju blomälskare, så att få blanda in lite nya skapelser är som balsam för själen.
 
På korten finns också spiralstänglar, skelettlöv, pistiller, band och rosor i olika storlekar.
Lövcirkeln i hörnen är en die jag klippt isär.
 När det kommer till stämpeln så finns historien bakom den i ett eget inlägg. Där finns nu även dessa julpippisar att ladda ner för den som vill. En liten julklapp från mig till den som vill ha.
En lite julsång kanske? ;)

Hörnen på kort nummer två har jag stämplat med delar av två olika stämplar.
Dessa två har jag använt: 

Finns här.

Önskar er alla en fortsatt trevlig söndag och ett fint slut på helgen ♥
.:Kram Karin~Kajsan:.

6 kommentarer:

Gunilla/Nilla sa...

Nu föll jag pladask. Vilka UNDERBART söta motiv OCH ljuvliga kort!

Kajsan sa...

Tack snälla! Kram

scrapparewa sa...

Härliga stämplar och fantastiskt fina kort!
Kram!

Tess Ekwall sa...

jisses vilka underbart söta jul-pippi-fåglar!! verkligen underbara! vilka fina kort du gör och visar upp i bloggen!! loggar in som följare så att jag inte missar det du gör i framtiden. =) alltid kul med nya bloggvänner!! kram och ha en bra dag / tess.

Gittans Pysselsida sa...

Åh,så fina kort. Såg en länk från asamia så jag hitta dina söta,roliga pippiar....Tack för att du delar med dig
Kram Inga

Cara sa...

OMGosh - thank you so much! These are incredible adorable!

01 09 10