lördag 29 november 2014

.:En liten ask fylld av värme:.

Hej allihopa!
 
Idag ska jag erkänna en sak ;)
Jag gjorde en tändsticksask till mitt köksfönster en kväll bara för att jag inte stod ut med en "vanlig" tändsticksask i mitt fönster....
Ja... Jag vet! Det kallas pysselskada antar jag! :)
Ja la upp den på instagram och erkände mitt udda beteende...
"Man vet att man är en scrapnörd när man måste avvika från middagstillagning för att pimpa tändsticksasken till köket"
Ja... Jag skrattade lite åt fenomenet och bestämde mig för att dela med mig ;)
 
För att nu komma till dagens ask.....
En av kommentarerna kom från en vän jag inte träffat på väldigt länge.
Har ofta tänkt att lyfta luren...
Tänkt skicka ett kort "bara för att"...
Men tiden går och det har fallit mellan stolarna...
 
Kommentaren var kort, enkel och rak:
-Vill ha!
Så skapargenen i mig fick sig en liten knuff och jag åkte den kvällen hem och gjorde en ny liten ask.
Sen bad jag en gemensam vän leverera den kvällen därpå då dom ändå skulle ses kring gemensamma barnaktiviteter.
 
Lycka är att få sprida lite spontan och framför allt lite oväntad glädje.
Och detta var asken hon fick:
Jag har använt ett turkost papper i grunden och sen embossat en stämpel i vitt.
Måste säga att jag fullkomligt älskar stämplar man kan använda på många olika sätt.
Det här är en sån stämpel! Bra som text, som bakgrund och som dekoration.
Efter det har jag lagt till övriga dekorationer som bla blommor och spiralstänglar.
Har du någon i din närhet du inte träffat på länge?
Eller kanske en vän som skulle kunna få sig ett spontant leende av något du skapat?
Jag kan verkligen rekommendera att ge en liten gåva du själv skapat till någon som minst anar det.
Det gör gott i både i kropp och själ ♥
 
Önskar er alla en riktigt fin söndag och  trevligt avslut på en fin helg.
.:Kram Karin~Kajsan:.

1 kommentar:

Monica sa...

Det är precis så man ska sprida sina goda livsvibrationer! Bra gjort där. Jag är säker på att din väninnas dag blev bättre pga din generositet!

01 09 10