torsdag 6 november 2014

.:Fyra lika men helt olika kort:.

Hej!
 
Idag tänkte jag visa ett litet test jag gjort...
Jag plockade ihop fyra liknande kit, dvs med ung samma innehåll men i olika färgteman.
Alla fyra blir grattiskort med ung samma utgångspunkt, men resultatet blev fyra grattiskort i ganska olika stil.. Och såhär såg mina kit ut:
Alla fyra korten är baserade på fyra olikfärgade doilies.
Sen plockade jag fram en bunt med spillbitar ur gömmorna och började matcha ihop kit i dessa färger. Och såhär blev resultatet.
Kort nummer ett...
Grönt tårtpapper:
Kort nummer två...
Turkost tårtpapper:
Här valde jag att dekorera med blommor i djupa blå toner tillsammans med vitt och turkos/grönt.
 Kort nummer tre...
Brunt tårtpapper:
 Med lite ljusare bakgrund i beige för att ge plats åt det bruna tårtpappret och sen dekorerat med blommor i varma toner av brunt, beige, orange och vitt.
Älskar de små spröda löven
Och kort nummer fyra...
Rött tårtpapper:
 Här går jag ut på okänd mark och leker med starka färger... Inte precis i min egen trygghetszon, men väl värt att prova på i alla fall...
Dekorationer till detta kort blev i form av blomster i toner av rött, vitt, orange och gult.
Och som sagt... fyra kort med gemensamma nämnare såsom
Blommor, tårtpapper och fjärilar...
Men resultaten blir ändå ganska olika.
Hoppas att ni alla får enfortsatt riktigt fin söndag!
♥♥♥
Stor kram från
.:Karin~Kajsan:.

1 kommentar:

Shirley-Anne sa...

these are awesome. thanks for sharing photos .

01 09 10