onsdag 13 april 2011

.:Vuxenpoäng:.

Ja.. Dessa dagar tycks vara fyllda av vuxenheter... Senaste tiden har jag funderat... Funderat på vad jag gör... Vad GÖR jag egentligen? ;) Min vardag: upp, fixa, köra barn till dagis, jobba, hämta barn på dagis, hem, fixa, natta, sova. Och sen börjar det om igen nästa dag. Jag tycker att mitt liv e bra ju! Klagar absolut inte! Men vad jag funderar på är: vad finns det mer? Vad vill jag bli när jag bli stor? ;) Då ploppade den här bilden upp i min vän Anettes blogg: Och den liksom fastnade på näthinnan... Sen ploppade dom upp... en efter en.... Världen talar till mig ;) hihi... Eller så är det bara så att jag nu ser dessa bilder, hör olika konversationer och registrerar dem pga att jag själv funderar? Men det är nästintill skrattretande! Och så dessa vuxenpåäng?! VA?! Jag HAR redan en hel drös! Och nu tycks jag skaffa fler? Familj, hus, kombi (ingen hund ;) så där blir det iaf ETT minus! ) Jag trivs numera i "sköna" skor och "sköna" kläder!? -panik! Vart tog glöden vägen! Ni vet.. Vakna och ha tokont i fötterna, men ändå titta sig i spegeln och möta ett leende! Japp! Ont har jag men TJENA va snygga skor jag hade igår! *skratt* (jag.. det har hänt mer än EN gång! ;)) Och nu... -Vill jag verkligen jobba som jag gör de kommande 5-10 åren? (ojoj... vuxen poäng) -Jag borde samla mina funderingar och reda ut vad jag vill bli, ta tag och sen göra nåt av det! (MEN vilka vuxen poäng! -igen!) Och nu... idag... fick jag höra: -är du inne i en 40års kris?! Jag trodde jag skulle trilla baklänges! Inte sjutton var jag det innan, men nu vete rackarns! Jag kan nog iaf hamna i NÅN sorts kris om jag ska bedömas som en krisande 40åring innan jag ens hunnit fylla 25!? (eller ja.... 35 ;)) Och nu talar IKEA till mig också! Hur kan en reklam från 09 ploppa upp i sökandet efter nåt HELT annat! -skumt!

Så jag funderar... Vad vill jag bli när jag blir stor?


Vad vill jag göra om jag får välja precis vad som helst? Vet jag det ens? :) Så nu ska jag samla ytterligare lite vuxenpoäng genom att göra ett uppspaltnings diagram i datorn som sen ska utbena plus å minus å sånt i fint redigerat bla bla bla... Så får vi se vart jag hamnar! :)


Kanske blir jag sjuksyrra? Eller bilmekaniker? ;) Jag gillar att pyssla om folk! Men bilar är kul det med...


Har ni funderat på vad ni vill bli när ni blir stora? När blir man stor? Jag är mamma nu, har byggt hus (nej inte nyckelfärdigt.. -byggt!) jag kan byta däck å fylla olja ;) Är jag vuxen då? Och är det samma sak att vara vuxen som att vara stor? Nu ska jag iallafall jobba ihop lite fler vuxen pix och gå ner och dricka kaffe med dom andra vuxna..


Fundera vidare ni! Det är en hel djungel med vuxenstuff där ute! Och faktiskt... Jag ser fram emot att bli stor! Bara jag kommer på vad jag ska bli! ;)


KRAM


4 kommentarer:

Annette sa...

Mitt i prick! Jag log genom hela inlägget och skrattade högt ett par gånger! Du måste skriva om mig, visst? ;)

Det är bra att ompröva sitt liv då och då tror jag, och det där med att skriva ned och strukturera funkar jättebra i sådana lägen tycker jag. På min kommande layout skall du få se på lista och struktur! Och på 40-årskris! Haha ;)

Stor kram!

Sockergrynet sa...

Jag funderar också på vad jag vill bli när jag blir stor och då har jag redan fyllt 40! ;) Jag känner att det är dags att leva livet lite för min egen skull, inte bara för alla andra! Så jag letar och funderar jag med... :)

Anonym sa...

En liten kommentar bara
Ta det lungt. Jag vet fortfarande inte vad jag skall bli när jag blir stor. Kram /MA

Anonym sa...

Känner igen mig precis!! Jag är också där, det är nog ett mid-life-fenomen. Sunt att reflektera över sin situation också tror jag. Jag reflekterar vidare... Vi kanske ska reflektera ihop nån dag...! Kraaaam!

01 09 10