måndag 9 september 2013

.:Shabby Chic i blommig kompott:.

Hej!

Hoppas att ni haft en riktigt skön helg och att denna nya vecka blir en fin en den med ;)
Förra helgen när jag var på scrapträff så skapade jag denna layout...
Massor med fina blommor och det var tom svårt att välja vilka jag ville ha med... Det finns så många olika blommor från blomlådan som vill samsas på mina alster...
Efter många "vänd och vrid" och "byt den mot en annan" så blev slutresultatet såhär:
Under en fotokurs jag gick så fick vi öva på olika saker. Ni vet vinklar, fokus, ljusinsläpp mm...
Och dessutom tillkom den ultimata prövningen "få barnet att sitta på rätt ställe, tillräckligt länge, helst stilla och gärna med ett leende eller så" ;)
Här ser vi ett lyckat resultat av en av hemuppgifterna...
-Men vid det laget ett mindre lyckligt barn ;)
Mamman fick kompensera det uttråkade lilla barnet sen ♥
Att blanda material och "fixa till" olika små och stora detaljer är kanske lite av min grej ;)
Så för att lyfta fram de fina blå tonerna i blommorna så har jag målat mina chipboards vita och sen stämplat lite sporadiskt både på dem och på layouten med blå färg för att plocka upp lite av det blåa.
Nål och tråd är inte helt fel och kan i princip användas mest överallt! :)
Bara att använda lite fantasi och det ger det där lilla "extra" till detaljälskaren ;)
(dvs. kanske mest jag då? ;) )
 
Hoppas detta kan inspirera till lite nytt skapande och framförallt!
-Våga blanda blommor i alla olika former lite! :) Det blir oftast bättre än man trott.
 
Ha en underbar måndag och så önskar jag Er en fin start på en ny kreativ vecka!
.:Kram Karin~Kajsan:.

1 kommentar:

Malin/malwa sa...

Blommor och jag är inte vänner :) , men jag älskar ändå att titta på underbara alster med just blommor. Som denna!

01 09 10