tisdag 21 december 2010

.:Julkalendern lucka 10:.

Tänka sig... Jag har nästan lyckats! ;)
Jag hoppades på att tiden och orken skulle räcka till upp till 12 luckor i min lilla kalender! Och minsann... Det verkar som om det kommer att gå vägen! :) *glad*
Jag har fortfarande flera tips jag skulle vilja dela med mig av innan jul.. Ska verkligen försöka se till att jag får in de viktigaste ;) (bla världens smarrigaste limpa.. som vi alltid bakar till julafton)
Men idag.. Den sötaste lilla granen ♥ Titta vilken liten goding... Hittade en länk på youtube på hur man gör dessa små stjärnor och vips så blidde det en liten liten julegran med röda pärlor som kulor. Länk till klippet finns HÄR.
Mina är baserade på remsor med bredderna: 1cm, 1,5cm och 2cm och upp till 30cm långa. Sen limmade jag ihop dem ovanpå varandra. Och till sist limmade jag dit pärlorna.
Pappret i sig är embossat med glitter och mönstret är snöstjärnor.. Gammalt MME papper som kom till nytta just till den här.
Vill man kan man ju fästa en tråd genom den översta delen och hänga den som paket tag med en liten ditlimmad stjärna undertill med text på..
Min lilla gran skall ingå i ett cellofan paket med ett stämplat ljus, matchande kort och lite julgodis :)
Ha en underbar dag och kör försiktigt ni som ska ut på vägarna! Bättre komma fram lite sent ju ♥
.:KRAM:.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vilken underbar liten gran! Måste genast se om ja kan få ihop något likande. Kram

annkan sa...

Åh, den är jättefin!

01 09 10