lördag 18 januari 2014

.:Nova 8år:.

Hej!
 
Så kom dagen... Dagen då vår lilla flicka kom till världen...
Och till årets födelsedagskort hade jag sparat de ljuva orkidéerna.
Blommor har en alldeles speciell betydelse för mig och så även då vår lilla flicka kom till världen spelade blommorna en roll...
Nova betyder "stjärna" eller "ny stärna" och i andra namn heter hon Magnolia.
Tillsammans blir det då Stjärn Magnolia vilket finns i verkligheten i form av ett träd.
Som hon sedan fick i dopgåva.
 
Så överallt kan blommor appliceras i vardagen och i alla mina fönster här hemma blommar orkidéer i alla möjliga färger. Så när dessa kom till Strömstads shoppen så blev de självklart hemklickade ;)
I hörnen har jag satt silvriga metallhörn. Men dessa passade även utmärkt till att skapa en blombas iform av ett böljande lövverk. Bättre bild finns längre ner i inlägget.
Att ge en dekoration nya användningsområden är något jag verkligen tycker om.
 Lager på lager här i form av papper, silvernät, spiralstänglar, metall, bling, blad och blommor.
Ovan syns fem stycken böjda metalhörn ihopsatta i en cirkel.
♥ ♥ ♥
Inblandat bland orkidéerna finns även liljor i två olika färger...
Och färgkombinationen rosa/orange har nyligen blivit mer av en favorit.
För några år sedan kunde jag omöjligt blanda orange med rosa eller tex rosa med rött...
Men tiderna förändras och gammalt blir till nytt...
Mycket handlar ju också om olika nyanser och numera ett allt större utbud av vackra blommor och dekorationer som med lätthet kan matchas ihop till något vackert utan att det skär sig.
 
Önskar er alla en fortsatt fin och kreativ dag!
Ses igen imorgon ;)
.:Kram Karin~Kajsan:.
 
 

Inga kommentarer:

01 09 10