lördag 28 april 2012

.:Vatten & Skapande:.

Hej alla!
Hoppas ni har en riktigt trevlig lördag!
Här sitter jag helt slut efter en dag fullspäckad av fysiskt arbete! Med en skogstomt så har man ständigt saker att ta hand om. Träd som fäller sig själva och träd som faller med flit! ;)
Jag vet att jag varit lite ”off” här senaste tiden… Sorry för det! Vi har haft lite ”extra arbete” som husägare… Det avlopp vi anlade då vi byggde huset bestämde sig för att ge upp. Och byggbranschens trevliga sätt att bemöta detta var sonika att skylla på varandra! (man tackar) Så medan vi stod utan avlopp och med två små barn i huset så bollades ansvaret fram och tillbaka mellan fyra parter. Återigen.. Man tackar! Att vara privatperson i en härva av juridik, stora bolag och processer betyder följande: NOLL att säga till om! Så efter 8-9v utan tvätt, disk, toalett och vardagligt bruk av handfat och diskho exempelvis så tog vi beslut om att anlägga helt nytt.
Gör om –gör rätt helt enkelt! Och i måndags stod nya anläggningen klar! Ett STORT TACK till Topas och alla som gjort det möjligt för oss att få igång allt så smidigt och så fort! Inget av detta hade varit möjligt utan hjälpen av engagerade och enormt lojala och seriösa människor i branschen. Topas kommer att finnas i första rummet då avloppsanläggningar kommer på tal i nutid och framtid!  
Så nu går all extra tid åt till att ta hand om ca 10v tvätt! -Vet ni hur mkt tvätt ETT barn gör av med på en enda dag?! Låt säga såhär... Har köpt en hel del nytt under dessa 10v! Och även här ett stort tack till alla berörda som lånat ut sin tvättmaskin och sin tid för "nöd-tvättning" och dusch/bad under denna tid. I början var det helt okej faktiskt! Kan inte klaga. Var som att leva "sommarliv". Gammal sommarstuga/båtliv. Men på slutet var det rätt tufft faktiskt. Men nu är det över och nu är vi en stor lycklig tvättande, duschande och diskande familj igen! ;-)
Idag, however flydde vi insidan och tog oss en rejäl titt på utsidan! Vädret bjöd på sol minsann och tomten bönade om lite ompyssling! Vi har röjt runt och fixat ute och även hunnit ta oss lite tid till att vårda insidan av hemmet lite vilket uppenbarligen behövs nu! ;-)

Men en HELT annan sak! Igår kom mitt första DT kit från Heartfelt Creations! Jag trodde mina ögon skulle trilla ur sina små hålor!! Vilket paket!
Det finns egentligen bara en enda regel med designuppdraget. Det är att man ska använda varje produkt man får minst en gång. Och med stansar och stämplar är det ju en fröjd! MEN.... Nu har dom skickat 113st stämplar, 53 dies och papper, glitter, brads och band½ Och jag undrar i mitt stilla sinne: Hur i #¤%"%" ska jag hinna använda allt?! *skratt* Men för er som känner mig så VET ni att jag kommer att göra mitt allra bästa! :) Om jag så ska jobba 24/7! Så morgondagen kommer att få avvara ett par timmar till skapande. Det är DESSUTOM riktigt snygga grejer! Så snart fylls bloggen av nyheter minsann! :)

Nu över till en romantisk "chick flick" på tv.
Jag kommer åter snart igen!
Kram Karin.

2 kommentarer:

Ulrika aka LillBlomman sa...

Du det låter inget vidare med hustrasslet! Skönt att ni passerat det nu! Men destor mer skönt med roligt uppdrag! "helt ok" ;) mängd i dt kitet:) Kram!

Annette sa...

Underbart Karin! Äntligen ett mer normalt liv! Och vilket paket!!! Wow, nu lär du vara upptagen framöver förstår jag :) Och inbjudan står kvar för pyssel och övernattning hos oss!

Och så hoppas du mår ok, med tanke på hur jag själv nyser, som inte ens är allergisk, men ändå reagerar på all pollen!

Kram!

01 09 10