fredag 23 april 2010

Det pågår en tävling...

...en feber! ;) Närmare bestämt en scrapfeber i Magdas forumet ;)

Den pågår under en månad och utmaningarna är uppsatta från start och vart eftersom så ramlar det in lite "extrautmaningar" :)
En av dessa stod jag för.. Och så här ser den ut:
Detta stod skrivet i mitt inlägg:
----------------------------------------
Jag vill att ni skriver ETT ord i denna tråd.

Ordet kan vara en färg, en känsla, en dekoration, en materialsort eller rakt upp och ner bara ett "ord"

Exempel på ovan nämnda:
beige
ömhet
blommor
cardstock
KÄRLEK

Skriv hur du vill att jag ska tolka ditt ord
Exempel:
Färg: beige eller känsla: ömhet etc..

Jag kommer sen att skapa en LO som innehåller alla dessa ord
Jag vet.. Det kan bli 5 ord eller 50 ord Men det är ju en utmaning det med!

Sen lägger jag in denna LO här i forumet som en liftutmaning

Av de bidrag som sen kommer in i scrappad form lottar jag ut en liten gåva från shoppen (både kort och LO går bra)

Så allt du behöver göra nu är att skriva ett litet ord i denna tråd
Kom ihåg också att det du skriver som jag sen scrappar kommer du senare att få lifta... Så skriv nåt kul Kanske nån av dina favoriter?

Ord är makt... eller hur var det man brukar säga?
(deadline ons 14/4.10 ca kl 15:00)


Kram å solstråliga hälsningar från mig
-----------------------------------
Sen var det dags för mig att anfalla scrapbordet och anta utmaningen! ;)
-----------------------------------------------------------------------
Så blev det en layout efter ett par timmar av alla dessa kreativa människors ord
Hela 22 ord blev det och alla finns dom representerade på denna LO..
Och här är den:


detaljbild
Och här material/utmaningslistan med referens till vart varje ord finns på layouten:
Grönt -bla cardstock, glitterstickles, egna swirls samt egen blomma
Närhet -finns i texten
solsken -finns i texten
lycka -finns i texten
äntligen -finns i texten
trygghet -finns i texten
vårkänslor -finns i texten
känsla: glädje -finns i rubriken
pärlor -bla trinket pins, pärl brad och pärlfloss
mist -finns sprayad på både fjärilar, swirls, cardstock och egna blomman
floss -grön pärlfloss i egna blomman
spets -vit och brun
brun -spets, fotomatta till fjärilspapper, sydda detaljer, thickers och stickers samt ett mönstrat papper
ord: värdsligt -finns i texten
journaling -handskrivet på LO
färg: blå -två olika blå blommor samt blomchipboard
material: chipboard -blå blomma
Det gror - i rubriken
Känsla: inspiration -i rubriken
Färg: cerise -fjärilar
ord: vänner -i texten
Material: akrylfärg -vit akryl målad på bakgrundspapper samt stänk på fjärilsvingarna i cerise.

Och texten lyder som följer:

Det gror glädje och inspiration där du går
I din närhet tycks det som är värdsligt inlindas i solsken och lycka.
Nu sprids vårkänslor i din kropp
och jag är så glad att du äntligen
kan känna trygghet bland dina vänner
på dagis och vet att dom alltid finns där för dig...

Det kommer att bli en bra sommar lillen... Kram Mams.

Så tack alla som var med och bidrog till denna LO! Och tack sen också till alla som antog utmaningen att "lifta" denna LO! Pris kommer :)

Kram och tack för mig för idag ♥ Kram Karin

Inga kommentarer:

01 09 10