lördag 23 augusti 2014

.:Hugs! You are a star:.

Godmorgon!
 
Sommarvärmen fortsätter att ge oss varma vindar och rosiga kinder...
Men pyssla... Det kan man ju göra ändå ;)
Jag rotade runt i gömmorna hemma och hittade en hel hög med papper från flera år tillbaka och bestämde mig för att göra något med både gammalt och nytt.
Gamla papper och nya blommor och dekorationer!
 

Liljorna och spiralstänglarna kompletterade jag sen med lite olika vita blommor.
Bla fina chrysantemum.
 
För att alla mönstrade papper inte skulle smälta ihop, så har jag lagt svart cardstock bakom vissa detaljer. Ett bra tips för den som vill kombinera många mönstrade papper tillsammans är just att lägga ett enfärgat papper som en sk fotomatta bakom.
Dvs. som en tunn ram runt det man vill skilja från det övriga/bakgrunden. 
Det kan vara antingen ljust eller mörkt beroende på det man själv tycker passar bäst.
Effekten är den samma.
 
Det är så härligt med färgglatt! :) Jag blir alldeles glad av att bara titta på alla fina färger!
Å tänk... Jag som sa till en början att jag minsann ALDRIG skulle skapa i orange i alla fall! haha...
Jaha... Så gick det med det ;)
Nu go vänner är det hög tid att njuta av en härlig lördag!
Kram till er alla från mig ♥
.:Karin~Kajsan:.

2 kommentarer:

Paula sa...

Hej och tack för den fina kommentaren på min sida :
Har kikat lite idag hos dig, hann inte med allt, men jag tycker att dy har gjort väldigt fina saker. Ljuvliga LO:s och du får till dina blommor på korten så vackert.
Återkommer snart igen :)
Ha en fortsatt bra helg!
Hälsningar Paula

onkis sa...

Vilket fint kort i underbara färger.
Jätte läckert.
Ha en bra dag & må gott!

01 09 10